Demolice malínského mostu v Kutné Hoře
Demolice malínského mostu v Kutné Hoře vyžadovala speciální technologický postup, který byl nutný mimo jiné z důvodu blízkosti zástavby rodinných domů, přičemž jeden z nejbližších se nacházel pouhé tři metry od demolovaného mostu. Zvolili jsme postup prací, který zohledňoval i existenci trakčního vedení železničního koridoru, které vedlo pod jedním z polí a bylo tak nutné tento úsek demontovat při nočních výlukách provozu na trati. Z původních plánovaných pěti výluk jsme demolici omezených částí provedli v předstihu během tří výluk, za pomoci našeho těžkého mobilního jeřábu Liebherr LTM 1400.
Tato demolice byla specifická i díky velkému množství zeminy kontaminované těžkými kovy – především pak arzénem. Tato zemina se nacházela pod náspy a veškeré zemní práce v tomto prostoru včetně následného odvozu zeminy musely být podřízeny speciálnímu režimu.
První etapa demolice započatá v březnu zahrnovala odbourání vrchní části mostu a pilířů a trvala přibližně tři týdny. Následně navazovali další etapy zahrnující zemní práce a odstranění opěr mostů včetně základových konstrukcí – celý projekt byl dokončen v červnu v požadovaném termínu.
Parametry mostu:
- délka – 150 metrů
- šířka – 13,5 metru
- 6 polí
- 5 pilířů se 4 kruhovými sloupy
K přípravě svrchní části mostu jsme použili kolový bagr Komatsu WB-93 s-5, k hlavní demolici pak Liebherr R 954, Komatsu PC 450, Liebherr R 926 a Hyundai 320. Pro demontáž polí nad železniční tratí byl využit náš těžký kolový jeřáb Liebherr LTM 1400. Další vozidla využitá při této akci – MAN 33.440 s hydraulickou rukou, Mercedes Actros 3344.